Ofte stillede spørgsmål
Hvor finder jeg mit ordrenummer?
Du finder ordrenummeret øverst på din ordrebekræftelse, som vi har tilsendt kort efter, du lagde din bestilling hos os.
Kan jeg ændre størrelse i min ordre?
Ja, du kan ændre din ordre, så længe varen ikke er afsendt fra vores lager.
Hvis den nye vare er dyrere, sender vi dig en mail med et betalingslink for differencen. Hvis den er billigere, trækker vi kun det nye beløb.
For at ændre hele eller dele af din ordre, bedes du kontakte os via kontaktformularen nederst på siden.
Kan jeg ombytte min ordre?
Nej, vi tilbyder ikke ombytning af din ordre. Vi anbefaler i stedet, at du returnerer varen og laver en ny bestilling. På den måde undgår vi fejl, og du slipper for besværet med at udfylde en ombytningsblanket
Kan jeg annullere min ordre eller dele af den?
Ja, du kan annullere din ordre, så længe den ikke er afsendt fra vores lager.
For at annullere hele eller dele af din ordre, bedes du kontakte os via kontaktformularen nederst på siden.
Hvorfor har jeg ikke modtaget jeres mails?
Vi oplever sjældent, at vores mails ikke når frem.
Tjek først dit spam-filter, da mails nogle gange kan havne der.
Hvis du stadig ikke kan finde dem, er du velkommen til at kontakte os, så vi kan sikre, at din ordre er tilknyttet den korrekte mailadresse.
Du kan kontakte os via kontaktformularen nederst på siden.
Hvor lang er leveringstiden?
Leveringstiden for din ordre er normalt 1-3 hverdage. Ved bestilling i weekend og helligdage sendes varen afsted første hverdag. Ved bestilling på hverdage inden kl. 12.00 bliver varen sendt samme dag.
Nogle modeller og størrelser kan have længere leveringstid. Det skyldes, at varerne ikke altid er på vores fysiske lager og derfor skal hentes hjem fra vores internationale samarbejdspartnere. Da vi har samarbejdspartnere over hele kloden, kan leveringstiden variere afhængigt af, hvor dine nye sneakers skal hentes fra.
Vi bestræber os på at afsende disse varer inden for 5-10 hverdage. Når pakken er afsendt, kan du forvente en leveringstid på 1-3 hverdage, afhængigt af fragtfirmaet og din adresse. Dette betyder, at den samlede leveringstid kan variere, men vi gør altid vores bedste for at sikre en hurtig og problemfri levering.
Skulle der i særlige tilfælde være forlænget leveringstid, giver vi dig besked på mail.
Hvilke fragtfirmaer sender i med?
Vi sender alle pakker med Postnord eller DAO.
Kan min pakke leveres i weekenden?
Vælger du DAO, kan du modtage din pakke alle ugens dage – også i weekenden.
Vælger du PostNord, leveres pakken kun på hverdage.
Hvordan kan jeg følge leveringen af min pakke?
Du modtager altid en mail med et trackingnummer og et link til at spore din pakke.
Bemærk, at du først kan tracke din ordre, når den er afsendt fra vores lager. Hvis din ordre har længere leveringstid, vil tracking først være tilgængelig, når pakken er sendt.
Hvorfor har jeg ikke fået et trackingnummer?
Hvis du endnu ikke har modtaget et trackingnummer, betyder det, at enten DAO eller PostNord endnu ikke har modtaget din ordre. Det kan skyldes, at din vare har længere leveringstid, eller at vi stadig pakker din ordre.
Når pakken er afleveret til DAO eller PostNord, modtager du automatisk en e-mail med tracking information.
Hvad koster levering?
Vi tilbyder gratis forsendelse til pakkeshop på alle ordrer over 300kr til følgende lande:
Danmark
Ved alle ordrer under en værdi á 300kr tager vi et leveringsgebyr på 59k.
Vi leverer altid direkte til din adresse.
Hvilke lande sender i til?
Lige nu leverer vi kun til Danmark.
Hvordan returnerer jeg en pakke?
Returnering sker via vores returportal, hvor du selv køber en returlabel. Du behøver ikke kontakte os for at oprette en returnering – det hele foregår nemt gennem portalen. Efter køb modtager du din returlabel på mail.
Returportalen finder du her
Har du spørgsmål eller brug for hjælp undervejs, er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os.
Du kan finde vores returpolitik her
Hvad koster det at returnere en pakke?
Vi tager et returneringsgebyr på 49kr.
Du kan læse mere om, hvordan du returnerer i vores returneringsvejledning.
Hvor lang returret har jeg?
Hos Ralveno har du 14 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden, medmindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre. Den 14 dags periode starter den dag hvor ordren er leveret.
Har I modtaget min returpakke?
Hvis du har sendt din pakke retur gennem vores returportal, kan du bruge pakkenummeret på fragtlabelet til at tracke din forsendelse - og derved se, om vi har modtaget din pakke.
Vær opmærksom på, at vi kan have op til 5 hverdages behandlingstid på returpakker.
Hvordan returnerer jeg en pakke, jeg har fået i gave?
Du sender den retur gennem vores returportal som normalt. Vi har desværre ikke mulighed for at udbetale pengene til en anden bankkonto. Du skal derfor tage fat i personen, som du har fået gaven af - og få pengene af dem, når ordren er returneret.
Du kan sende din gave retur igennem vores returportal her
Hvordan meddeler jeg en reklamation?
Du skal kontakte os via vores kontaktformular i bunden af siden.
For at vi kan lave en vurdering af sagen skal du venligst sende følgende i mailen til os:
- Grundig forklaring på problemet, og hvordan det er opstået
- Tydelige billeder af årsagen til reklamationen. Hellere for mange end for lidt
- Dit ordrenummer
Når vi har modtaget ovenstående informationer, vil vi lave en vurdering af sagen.
Hvordan passer jeg bedst på mine sneakers?
Inden du tager dine sneakers i brug, bør du imprægnere dem.
Rengør dem cirka hver anden uge – eller når de trænger. Undgå radiatorer og vaskemaskiner, og brug gerne crease protectors for at forhindre folder og creases.
Bemærk: Rådene her er generelle. Vi anbefaler altid at følge producentens egne anvisninger for at undgå skader på materialet.
Ralveni kan ikke gøres ansvarlig for eventuelle skader, der måtte opstå ved rengøring.
Hvordan forlænger jeg levetiden på mine sneakers?
Forlæng dine sneakers’ levetid ved at imprægnere dem og rengøre dem regelmæssigt.
Brug crease protectors for at undgå folder og creases – og undgå at spille fodbold i dem, tage dem med i byen eller udsætte dem for unødigt slid.
Hvordan skal jeg opbevare mine sneakers?
Når dine sneakers står der hjemme, er det mest optimale at opbevare dem et tørt sted og ikke tæt på radiatorer eller anden form for varme. For at dine sneakers kan holde sin form og dermed holde sig flotte i lang tid, anbefaler vi, at du bruger vores plastik skotræ.
Kan jeg vaske mine sneakers i vaskemaskinen?
Vi fraråder at vaske dine sneakers i vaskemaskinen, da det kan forringe deres kvalitet – især hvis de er lavet af ruskind eller nubuck.
Der er også risiko for, at limen i skoen smelter, hvilket kan føre til misfarvninger og ødelagt struktur.
Kan man bruge varmt vand til at rense sine sneakers?
Ja, du kan sagtens bruge varmt vand til at rengøre dine sneakers – så længe det ikke overstiger 30 grader.
Husk at tage højde for materialet, når du rengør dem. Ruskind tåler for eksempel ikke en hård børste, da det kan beskadige overfladen.
Hvorfor har I skiftet navn fra Hestbech Luxuries til Ralveno?
Vi har skiftet navn til Ralveno for at matche vores nye, bredere sortiment og for at kunne vokse både i Danmark og internationalt. Vi har dermed også fået nyt CVR-nummer som led i virksomhedens udvikling og fremtidige vækst.
Du vil stadig opleve samme høje service og kvalitet som altid – det er kun navnet, der er nyt.
Er det stadig den samme virksomhed?
Ja, alt andet end navnet er det samme!
Det er stadig os, du handler med, og du kan trygt handle videre som altid.
Hvad betyder navneskift og nyt CVR-nummer for mig som kunde?
Dine ordrer, reklamationer og returret er ikke påvirket af navneskiftet eller det nye CVR-nummer. Alt fungerer som før, og du kan trygt handle videre hos os.
Jeg kan stadig se Hestbech Luxuries nogle steder – er det okay?
Ja, der kan i en overgangsperiode stadig stå Hestbech Luxuries nogle steder. Vi arbejder på at opdatere alle steder, men du kan altid regne med, at det er den samme virksomhed bag.
Er der nogen risiko ved at handle hos jer?
Nej, der er ingen risiko ved at handle hos os. Alle vores sneakers er 100% ægte, og vores webshop fungerer præcis som enhver anden webshop.
Vi samarbejder kun med troværdige og professionelle leverandører. Du kan også se vores kundeanmeldelser på Trustpilot her.
Hvorfor varierer priserne så meget?
Når du gennemgår vores sortiment, vil du bemærke, at priserne kan variere – selv mellem størrelser på samme model.
Priserne afhænger af udbud, efterspørgsel og de aftaler, vi har med vores leverandører. Sjældne sneakers med begrænset tilgængelighed vil typisk have en højere pris. Derudover kan meget små og store størrelser variere i pris, da de produceres i færre eksemplarer.
Vi gør altid vores bedste for at tilbyde konkurrencedygtige priser og prismatcher vores konkurrenter.
Hvorfor er min størrelse ikke tilgængelig?
Mange af vores sneakers udgives i begrænset oplag og bliver hurtigt udsolgt. Det betyder, at vi ikke altid kan skaffe nok af de specifikke størrelser.
Nogle modeller får restocks, men det gælder ikke for alle. Visse sneakers udgives kun én gang – her gælder det om at være hurtig.
Hvad sker der hvis en vare bliver udsolgt?
Det afhænger af varen. Hvis den stadig produceres, er der en god chance for, at vi får den på lager igen.
Men hvis det er en limited edition eller en meget sjælden model, kan det være din sidste chance for at købe den.
Hvordan kan jeg være sikker på om varen er ægte?
Vores højeste prioritet er at give dig en tryg oplevelse, hvor du kan købe sneakers, T-shirts m.m. uden at bekymre dig om forfalskninger.
Markedet er i dag fyldt med kopivarer, og det kan være svært at skelne mellem ægte og falske produkter. Derfor gør vi det nemt og sikkert for dig. Vi samarbejder udelukkende med pålidelige leverandører, og alle vores varer gennemgår en grundig kvalitetskontrol – både hos leverandøren og på vores eget lager.
Hos os kan du handle med fuld tillid, velvidende at dine nye sneakers m.m. er 100% ægte.
Hvordan sikre i jer at alle varer er ægte?
Vi gennemgår en grundig verificeringsproces for at sikre, at alle varer, vi sælger, er 100% ægte. Hver sko bliver nøje inspiceret – både af vores eksperter, når den ankommer til vores lager, og af vores leverandører, inden den sendes til os.
Markedet er fyldt med kopivarer, og derfor tager vi ekstra forholdsregler. Vi benytter blandt andet UV-lys til at opdage selv de mindste detaljer, der kan afsløre uægte produkter.
Vores forretning er bygget på tillid og sikkerhed, så du kan handle dine favorit sneakers m.m. uden bekymringer.
Tilbyder I verificering af sneakers?
Nej, vi verificerer kun de vare, vi selv sælger og sender til vores kunder.
Det betyder, at vi ikke tilbyder verificering af sko eller andet, der er købt andre steder.
Hvor finder jeg mit ordrenummer?
Du finder ordrenummeret øverst på din ordrebekræftelse, som vi har tilsendt kort efter, du lagde din bestilling hos os.
Kan jeg ændre størrelse i min ordre?
Ja, du kan ændre din ordre, så længe varen ikke er afsendt fra vores lager.
Hvis den nye vare er dyrere, sender vi dig en mail med et betalingslink for differencen. Hvis den er billigere, trækker vi kun det nye beløb.
For at ændre hele eller dele af din ordre, bedes du kontakte os via kontaktformularen nederst på siden.
Kan jeg ombytte min ordre?
Nej, vi tilbyder ikke ombytning af din ordre. Vi anbefaler i stedet, at du returnerer varen og laver en ny bestilling. På den måde undgår vi fejl, og du slipper for besværet med at udfylde en ombytningsblanket
Kan jeg annullere min ordre eller dele af den?
Ja, du kan annullere din ordre, så længe den ikke er afsendt fra vores lager.
For at annullere hele eller dele af din ordre, bedes du kontakte os via kontaktformularen nederst på siden.
Hvorfor har jeg ikke modtaget jeres mails?
Vi oplever sjældent, at vores mails ikke når frem.
Tjek først dit spam-filter, da mails nogle gange kan havne der.
Hvis du stadig ikke kan finde dem, er du velkommen til at kontakte os, så vi kan sikre, at din ordre er tilknyttet den korrekte mailadresse.
Du kan kontakte os via kontaktformularen nederst på siden.
Hvor lang er leveringstiden?
Leveringstiden for din ordre er normalt 1-3 hverdage. Ved bestilling i weekend og helligdage sendes varen afsted første hverdag. Ved bestilling på hverdage inden kl. 12.00 bliver varen sendt samme dag.
Nogle modeller og størrelser kan have længere leveringstid. Det skyldes, at varerne ikke altid er på vores fysiske lager og derfor skal hentes hjem fra vores internationale samarbejdspartnere. Da vi har samarbejdspartnere over hele kloden, kan leveringstiden variere afhængigt af, hvor dine nye sneakers skal hentes fra.
Vi bestræber os på at afsende disse varer inden for 5-10 hverdage. Når pakken er afsendt, kan du forvente en leveringstid på 1-3 hverdage, afhængigt af fragtfirmaet og din adresse. Dette betyder, at den samlede leveringstid kan variere, men vi gør altid vores bedste for at sikre en hurtig og problemfri levering.
Skulle der i særlige tilfælde være forlænget leveringstid, giver vi dig besked på mail.
Hvilke fragtfirmaer sender i med?
Vi sender alle pakker med Postnord eller DAO.
Kan min pakke leveres i weekenden?
Vælger du DAO, kan du modtage din pakke alle ugens dage – også i weekenden.
Vælger du PostNord, leveres pakken kun på hverdage.
Hvordan kan jeg følge leveringen af min pakke?
Du modtager altid en mail med et trackingnummer og et link til at spore din pakke.
Bemærk, at du først kan tracke din ordre, når den er afsendt fra vores lager. Hvis din ordre har længere leveringstid, vil tracking først være tilgængelig, når pakken er sendt.
Hvorfor har jeg ikke fået et trackingnummer?
Hvis du endnu ikke har modtaget et trackingnummer, betyder det, at enten DAO eller PostNord endnu ikke har modtaget din ordre. Det kan skyldes, at din vare har længere leveringstid, eller at vi stadig pakker din ordre.
Når pakken er afleveret til DAO eller PostNord, modtager du automatisk en e-mail med tracking information.
Hvad koster levering?
Vi tilbyder gratis forsendelse til pakkeshop på alle ordrer over 300kr til følgende lande:
Danmark
Ved alle ordrer under en værdi á 300kr tager vi et leveringsgebyr på 59k.
Vi leverer altid direkte til din adresse.
Hvilke lande sender i til?
Lige nu leverer vi kun til Danmark.
Hvordan returnerer jeg en pakke?
Returnering sker via vores returportal, hvor du selv køber en returlabel. Du behøver ikke kontakte os for at oprette en returnering – det hele foregår nemt gennem portalen. Efter køb modtager du din returlabel på mail.
Returportalen finder du her
Har du spørgsmål eller brug for hjælp undervejs, er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os.
Du kan finde vores returpolitik her
Hvad koster det at returnere en pakke?
Vi tager et returneringsgebyr på 49kr.
Du kan læse mere om, hvordan du returnerer i vores returneringsvejledning.
Hvor lang returret har jeg?
Hos Ralveno har du 14 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden, medmindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre. Den 14 dags periode starter den dag hvor ordren er leveret.
Har I modtaget min returpakke?
Hvis du har sendt din pakke retur gennem vores returportal, kan du bruge pakkenummeret på fragtlabelet til at tracke din forsendelse - og derved se, om vi har modtaget din pakke.
Vær opmærksom på, at vi kan have op til 5 hverdages behandlingstid på returpakker.
Hvordan returnerer jeg en pakke, jeg har fået i gave?
Du sender den retur gennem vores returportal som normalt. Vi har desværre ikke mulighed for at udbetale pengene til en anden bankkonto. Du skal derfor tage fat i personen, som du har fået gaven af - og få pengene af dem, når ordren er returneret.
Du kan sende din gave retur igennem vores returportal her
Hvordan meddeler jeg en reklamation?
Du skal kontakte os via vores kontaktformular i bunden af siden.
For at vi kan lave en vurdering af sagen skal du venligst sende følgende i mailen til os:
- Grundig forklaring på problemet, og hvordan det er opstået
- Tydelige billeder af årsagen til reklamationen. Hellere for mange end for lidt
- Dit ordrenummer
Når vi har modtaget ovenstående informationer, vil vi lave en vurdering af sagen.
Hvordan passer jeg bedst på mine sneakers?
Inden du tager dine sneakers i brug, bør du imprægnere dem.
Rengør dem cirka hver anden uge – eller når de trænger. Undgå radiatorer og vaskemaskiner, og brug gerne crease protectors for at forhindre folder og creases.
Bemærk: Rådene her er generelle. Vi anbefaler altid at følge producentens egne anvisninger for at undgå skader på materialet.
Ralveni kan ikke gøres ansvarlig for eventuelle skader, der måtte opstå ved rengøring.
Hvordan forlænger jeg levetiden på mine sneakers?
Forlæng dine sneakers’ levetid ved at imprægnere dem og rengøre dem regelmæssigt.
Brug crease protectors for at undgå folder og creases – og undgå at spille fodbold i dem, tage dem med i byen eller udsætte dem for unødigt slid.
Hvordan skal jeg opbevare mine sneakers?
Når dine sneakers står der hjemme, er det mest optimale at opbevare dem et tørt sted og ikke tæt på radiatorer eller anden form for varme. For at dine sneakers kan holde sin form og dermed holde sig flotte i lang tid, anbefaler vi, at du bruger vores plastik skotræ.
Kan jeg vaske mine sneakers i vaskemaskinen?
Vi fraråder at vaske dine sneakers i vaskemaskinen, da det kan forringe deres kvalitet – især hvis de er lavet af ruskind eller nubuck.
Der er også risiko for, at limen i skoen smelter, hvilket kan føre til misfarvninger og ødelagt struktur.
Kan man bruge varmt vand til at rense sine sneakers?
Ja, du kan sagtens bruge varmt vand til at rengøre dine sneakers – så længe det ikke overstiger 30 grader.
Husk at tage højde for materialet, når du rengør dem. Ruskind tåler for eksempel ikke en hård børste, da det kan beskadige overfladen.
Hvorfor har I skiftet navn fra Hestbech Luxuries til Ralveno?
Vi har skiftet navn til Ralveno for at matche vores nye, bredere sortiment og for at kunne vokse både i Danmark og internationalt. Vi har dermed også fået nyt CVR-nummer som led i virksomhedens udvikling og fremtidige vækst.
Du vil stadig opleve samme høje service og kvalitet som altid – det er kun navnet, der er nyt.
Er det stadig den samme virksomhed?
Ja, alt andet end navnet er det samme!
Det er stadig os, du handler med, og du kan trygt handle videre som altid.
Hvad betyder navneskift og nyt CVR-nummer for mig som kunde?
Dine ordrer, reklamationer og returret er ikke påvirket af navneskiftet eller det nye CVR-nummer. Alt fungerer som før, og du kan trygt handle videre hos os.
Jeg kan stadig se Hestbech Luxuries nogle steder – er det okay?
Ja, der kan i en overgangsperiode stadig stå Hestbech Luxuries nogle steder. Vi arbejder på at opdatere alle steder, men du kan altid regne med, at det er den samme virksomhed bag.
Er der nogen risiko ved at handle hos jer?
Nej, der er ingen risiko ved at handle hos os. Alle vores sneakers er 100% ægte, og vores webshop fungerer præcis som enhver anden webshop.
Vi samarbejder kun med troværdige og professionelle leverandører. Du kan også se vores kundeanmeldelser på Trustpilot her.
Hvorfor varierer priserne så meget?
Når du gennemgår vores sortiment, vil du bemærke, at priserne kan variere – selv mellem størrelser på samme model.
Priserne afhænger af udbud, efterspørgsel og de aftaler, vi har med vores leverandører. Sjældne sneakers med begrænset tilgængelighed vil typisk have en højere pris. Derudover kan meget små og store størrelser variere i pris, da de produceres i færre eksemplarer.
Vi gør altid vores bedste for at tilbyde konkurrencedygtige priser og prismatcher vores konkurrenter.
Hvorfor er min størrelse ikke tilgængelig?
Mange af vores sneakers udgives i begrænset oplag og bliver hurtigt udsolgt. Det betyder, at vi ikke altid kan skaffe nok af de specifikke størrelser.
Nogle modeller får restocks, men det gælder ikke for alle. Visse sneakers udgives kun én gang – her gælder det om at være hurtig.
Hvad sker der hvis en vare bliver udsolgt?
Det afhænger af varen. Hvis den stadig produceres, er der en god chance for, at vi får den på lager igen.
Men hvis det er en limited edition eller en meget sjælden model, kan det være din sidste chance for at købe den.
Hvordan kan jeg være sikker på om varen er ægte?
Vores højeste prioritet er at give dig en tryg oplevelse, hvor du kan købe sneakers, T-shirts m.m. uden at bekymre dig om forfalskninger.
Markedet er i dag fyldt med kopivarer, og det kan være svært at skelne mellem ægte og falske produkter. Derfor gør vi det nemt og sikkert for dig. Vi samarbejder udelukkende med pålidelige leverandører, og alle vores varer gennemgår en grundig kvalitetskontrol – både hos leverandøren og på vores eget lager.
Hos os kan du handle med fuld tillid, velvidende at dine nye sneakers m.m. er 100% ægte.
Hvordan sikre i jer at alle varer er ægte?
Vi gennemgår en grundig verificeringsproces for at sikre, at alle varer, vi sælger, er 100% ægte. Hver sko bliver nøje inspiceret – både af vores eksperter, når den ankommer til vores lager, og af vores leverandører, inden den sendes til os.
Markedet er fyldt med kopivarer, og derfor tager vi ekstra forholdsregler. Vi benytter blandt andet UV-lys til at opdage selv de mindste detaljer, der kan afsløre uægte produkter.
Vores forretning er bygget på tillid og sikkerhed, så du kan handle dine favorit sneakers m.m. uden bekymringer.
Tilbyder I verificering af sneakers?
Nej, vi verificerer kun de vare, vi selv sælger og sender til vores kunder.
Det betyder, at vi ikke tilbyder verificering af sko eller andet, der er købt andre steder.
Fandt du ikke svar?
Så husk vi er her for at hjælpe! Hvis du har spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os. Udfyld vores kontaktformular gennem linket herunder og vi vender tilbage til dig hurtigst muligt.